Polis voor Mij logo

Polis voor Mij logo

Veelgestelde vragen en antwoorden


  • PolisVoorMij Kies en Klaar pakket: Ik heb een mail ontvangen met de aanvraag gegevens, wat dan?
    In deze mail staat alles wat u nodig heeft om te beslissen. We hebben uw aanvraag nog niet ontvangen. Wilt u de aanvraag definitief insturen, klikt u dan onderaan uw mail op bevestigen.
  • PolisVoorMij Kies en Klaar Pakket: Ik hoef maar 2 gegevens in te voeren, hoe kan dat?
    Wij beseffen dat u gemak belangrijk vindt. Daarom hebben we onze verzekering slim uitgedacht. U hoeft alleen uw postcode en huisnummer maar in te vullen en dan weet u uw premie. Vraagt u de verzekering aan, dan stellen we nog een paar logische vragen en dan is het geregeld.
  • Hoe kan ik mijn huidige verzekering stopzetten?
    U kunt dat zelf doen, door een email naar uw huidige verzekeraar te sturen, of met hen te bellen. Wij kunnen het ook voor u regelen. U kiest daarvoor eenvoudig bij het invullen van uw aanvraag door de gegevens van uw huidige verzekering in te vullen. U heeft er dan geen omkijken naar en wij zorgen dat de polis bij ons ingaat op het moment dat die bij uw huidige verzekeraar stopt. 
  • Hoe kan ik een autoverzekering afsluiten?
    U kunt de autoverzekering direct via internet afsluiten. U ontvangt meteen per e-mail een bewijs dat we uw aanvraag hebben ontvangen. Heeft u vragen, bel dan met onze klantenservice
  • Hoe weet ik dat ik verzekerd ben?
    Als u via deze internetsite een verzekering afsluit, is uw auto direct voorlopig verzekerd (maximaal 7 dagen). Vervolgens krijgt u na een aantal dagen een e-mail of u definitief wordt geaccepteerd. Als de verzekering is geaccepteerd, ontvangt u een polis en de groene kaart per e-mail. 

    Als de verzekering niet wordt geaccepteerd eindigt de voorlopige dekking direct.

    Een voorlopige dekking hoeft u niet aan te vragen. Deze is standaard bij PolisVoorMij. 
  • Wanneer gaat de autoverzekering in?
    De verzekering gaat in op de datum die u zelf opgeeft. Dat kan een datum in de toekomst zijn, maar u kunt de auto ook direct verzekeren, bijvoorbeeld als u de nieuwe auto wil gaan halen. 
  • Hoe weet ik het aantal schadevrije jaren?
    Als u eerder verzekerd was, dan wordt dat bijgehouden door uw oude verzekeraar. Het aantal schade vrije jaren is het aantal jaren op de kortingsladder. 

    Als u niet eerder verzekerd was is dit het aantal jaren dat u aantoonbaar geen schade heeft gehad, maar wel bestuurder was (in een auto van bijvoorbeeld uw werkgever of leasemaatschappij). 
  • Hoe weet ik hoeveel kilometer ik per jaar rijd?
    Veel automobilisten onderschatten hoeveel kilometers ze rijden. De gemiddelde Nederlander rijdt ongeveer 16.000 km  per jaar. Om te weten hoeveel u rijdt, hebben we een handig hulpmiddeltje ontwikkeld. U kunt dat hier downloaden.  (LINK)
  • Heeft u vragen waar u het antwoord niet op vindt?
    Stuur een mail aan klantenservice@polisvoormij.nl of bel ons op 088-88 77 999.
  • Wanneer is een vrijwaringsbewijs nodig?
    Als u een auto verkoopt of naar de sloop brengt, dan ontvangt u een vrijwaringsbewijs. U kunt de gegevens van dat vrijwaringsbewijs aan ons doorgeven.
  • Wat is mijn opzegtermijn?
    Wij hanteren de wettelijke opzegregels. Nadat een polis een jaar gelopen heeft, kunt u per maand de polis opzeggen. 

  • Hoe kan ik wijzigingen doorgeven?
    Bij PolisVoorMij kunnen wijzigingen online worden doorgegeven. De wijziging gaat dan in per eerst volgende premie vervaldatum. 
    Voor wijziging in dekking worden poliskosten in rekening gebracht.
  • Schade melden Kies en Klaar pakket: Waar kan ik mijn schade melden?
    U stuurt een email aan schadeservice@polisvoormij.nl. Dan ontvangt u een eenvoudig formulier dat u kunt invullen. Als er een expert nodig is regelen we dat meteen. Met een ingevuld formulier kunnen we daarna voor u aan de slag om de schade verder te regelen.
  • Heeft eigen schade effect op de premie?
    Ja, als u een schuldschade heeft en wij betalen daarvoor uit, dan zakt uw korting. Hoeveel dat precies is kunt u teruglezen in de voorwaarden. Het duurt dan een aantal jaar voordat u weer terug bent op het oude korting niveau. U gaat dus voor langere tijd meer betalen. Voor kleine schades is het soms slimmer om de schade zelf te betalen. Onze schade coach kan u helpen te beslissen hoe u hier mee om gaat. 
  • Wat zijn de voordelen van Reparatie door aangesloten hersteller?
    • Korting op het eigen risico
    • Gratis vervangend vervoer
    • Haal- en brengservice
    • Gegarandeerde herstel kwaliteit
    • Directe financiele afwikkeling
  • Ik wil mijn auto laten repareren, hoe werkt dat?
    U kunt naar een bij PolisVoorMij aangesloten herstellers (van AAS of SchadeGarant) met klasse-aanduiding A of B. U vindt zo'n hersteller via www.schadegarant.nl/zoek-bedrijf

    Zij zullen nagaan of u voor schade aan uw eigen auto verzekerd bent. Is dat het geval, dan zullen zij de schade repareren en sturen zij de nota naar ons. 

    Als u er niet voor verzekerd bent, hangt het van de toedracht af. Als de tegenpartij schuldig is zal er een expertise (onderzoek door een deskundige) plaatsvinden. Wij zullen dan ons best doen het bedrag bij de tegenpartij te verhalen. 

    Bent u niet verzekerd voor schade aan uw eigen auto, dan kunt u zelf bepalen of u de auto laat repareren of niet (tenzij de auto niet meer veilig is, dan mag u er namelijk niet meer de weg mee op). 
  • Hoe kan ik een schade melden?
    Als u een ruitschade heeft, hoeft u niet te melden, u kunt het direct laten repareren bij een bij PolisVoorMij aangesloten hersteller (GlasGarant). 
    Andere schades moet u wel melden. U kunt de schade online melden via een web-formulier. Ook kunt u een Schade Aangifte Formulier invullen en aan ons mailen (of op de post doen).

    Als er nood is, kan dat 24 uur per dag 365 dagen per jaar bij SOS International. Ook als u in het buitenland bent. +32 (0)20 651 51 51
  • Wanneer worden schadebetalingen gedaan?
    Schade betalingen worden gedaan nadat alles duidelijk is en onze schadebehandelaar opdracht heeft gegeven tot betaling. De schadebetalingen worden elk weekend uitgevoerd.
  • Wat gebeurt er als er te weinig saldo op mijn rekening stond?
    Wij sturen u dan een email met het verzoek de premie zelf over te maken. 
  • Wanneer wordt de premie afgeschreven?
    De premie wordt afgeschreven in het weekend na de premie vervaldatum. Sloot u de polis ooit op de 16e van de maand, dan zal de premie in het weekend na de 16e van de betreffende maand worden geïncasseerd.
  • Hoe kan ik mijn premie betalen?
    Bij PolisVoorMij gaat dat altijd met automatische incasso. Er zijn geen andere mogelijkheden. 
  • Chipwise

    Wat is ChipWise?

    ChipWise is een stekker die u in uw auto kan stoppen. Zo kan ChipWise lezen hoe goed uw rijstijl is. Hiervoor krijgt u een score van ChipWise. Hiermee kunt u een groene, oranje en rode score behalen. Zo halen hard remmen, te hard rijden en te hard optrekken uw score naar beneden. Rijd u veilig dan gaat uw score omhoog.


    Wat levert het u op?

    Korting op uw premie. U kunt tot wel 35% korting ontvangen als u een veilige rijstijl heeft. Dit is het geval wanneer u een groene score haalt met ChipWise. Heeft u een oranje score behaalt? Dan krijgt u nog steeds korting op uw premie. Alleen in het geval van een rode score krijgt u geen korting op uw premie. De korting gaat echter per maand, dus heeft u een maand een slechte score behaalt? Dan kunt u de maand erna weer gewoon de hoogst haalbare korting voor uw premie behalen.


    Zijn hier kosten aan verbonden?
    Er zijn minimaal €2,- telematica kosten per maand. Deze kosten worden gemaakt door de communicatie tussen de provider en de stekker. Van de stekker zelf mag u gratis gebruiken maken.

  • Wat houdt rechtsbijstand motorvoertuig in?
    Een rechtsbijstandverzekering verleent juridische hulp bij het verhalen van schade. Soms moet er worden geprocedeerd om duidelijkheid te krijgen over de schuldvraag en/of de hoogte van de schadevergoedingsplicht van de tegenpartij. Meestal krijgt u ook juridische hulp bij geschillen die verband houden met het bezit van de auto. Denk daarbij bijvoorbeeld aan geschillen met dealers en garages. 
  • Wat betekent Verhaalsbijstand?
    Bent u all risk verzekerd, dan verhalen we de schade aan uw auto op de tegenpartij. 

    Bent u WA of WA Beperkt Casco verzekerd, dan stellen we in voorkomende gevallen de tegenpartij namens u aansprakelijk. Wij geven dan uw contact gegevens aan hen door, en de gegevens van de tegenpartij aan u. Verdere communicatie verloopt rechtstreeks tussen de tegenpartij en uzelf. U kunt voor advies altijd even met ons bellen. 
  • Wat is een ongevallen inzittenden verzekering?
    Met de ongevallen inzittenden verzekering voorkomt u veel financieel leed, want al uw passagiers zijn goed verzekerd. Als door een ongeluk blijvende invaliditeit optreedt of als iemand overlijdt, dan keert de ongevalleninzittenden verzekering het vooraf bepaald bedrag uit, ongeacht de schuldvraag. Daarnaast is deze aanvullende module bedoeld om persoonlijke kosten van de bestuurder als gevolg van een ongeval te compenseren. Denk bijvoorbeeld aan een inkomensverschil bij blijvende invaliditeit, (extra) kinderopvang of huishoudelijke hulp. 

    De ongevallen inzittenden verzekering van PolisVoorMij keert bij overlijden 20.000,-  euro uit en bij algehele blijvende invaliditeit 45.000,-. euro.
  • Wat is een kortingsladder en hoe werkt die?
    Tijdens de looptijd van de verzekering bouwt u, zolang u geen schade claimt, schadevrije jaren op. Aan de hand van het aantal schadevrije krijgt u een zogenaamde no-claimkorting. Deze korting komt tot uitdrukking in de kortingsladder. 
    Bij een gunstig schadeverloop klim je jaarlijks een trede op de ladder en neemt de no-claimkorting toe. Wanneer u echter schade claimt, dan daalt u op de ladder met een eventuele premiestijging tot gevolg. 
  • Wat betekent aanrijdingsschade?
    Samen met WA, Beperkt Casco en Aanrijdingsschade bent u Volledig Casco ofwel " all risk " verzekerd. 
    Via deze module van de AutoPolisVoorMij wordt schade aan uw auto vergoed. Als u bijvoorbeeld tegen een paaltje rijdt, een aanrijding veroorzaakt of te water raakt. 

    Eigen risico 
    Bij deze module geldt een standaard eigen risico van 150,- euro per gebeurtenis. U kunt ook kiezen voor een eigen risico van 400,- euro of 750,- euro. U krijgt dan korting op uw premie. Of u kiest voor een dekking zonder eigen risico tegen een geringe premietoeslag. 
  • Kan ik mijn auto tegen diefstal verzekeren?
    Dit is onderdeel van beperkt casco.
    Sluit deze module af als u uw auto wilt verzekeren tegen inbraak, diefstal en joyriding. Ook al zijn auto's steeds beter beveiligd, dieven worden steeds inventiever. Daarnaast is er slechts een kleine kans dat u uw auto terugkrijgt. Door uw auto te verzekeren bij PolisVoorMij beperkt u de financiele gevolgen en kunt u snel weer de weg op.
  • Kan ik me verzekeren tegen schade door Brand, Storm, Natuur?
    Brand Storm Natuur en Extra is onderdeel van beperkt casco.
    Met deze module van onze autoverzekering verzekert u zich tegen de financiele gevolgen van schade aan uw auto ontstaat door: brand, storm, hagel, overstroming, aanrijding met wild of loslopende dieren. Wanneer u met uw auto bijvoorbeeld een hert aanrijdt, komt u niet voor onverwachte uitgaven te staan.
  • Kan ik ook ruitbreuk verzekeren?
    Ruitbreuk is onderdeel van Beperkt Casco.
    Via de module Ruitbreuk worden de reparatie- of vervangingskosten vergoed wanneer u alleen schade aan de ruiten van uw auto hebt. 

    Eigen risico verminderen 
    Laat u uw autoruiten repareren bij de door PolisVoorMij.nl geselecteerde glasherstelbedrijven (harsinjectie) dan hebt u geen eigen risico. Bij vervanging van de ruit wordt het eigen risico verminderd met 75,- euro als het via een geselecteerd glasherstelbedrijf gebeurt. 
  • Wat is een WA verzekering?
    WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Daarmee bent u uitsluitend verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan anderen. Deze dekking is wettelijk verplicht.
  • Wat kan ik niet verzekeren bij PolisVoorMij?
    We verzekeren niet alle soorten auto's of alle automobilisten. Wat doen we niet:

    • Bestel auto's
    • Auto's die zakelijk worden gebruikt
    • Auto's boven 75.000,- euro 
    • Cabriolet
    • Auto's ouder dan 20 jaar
    • Auto's ouder dan 10 jaar kunnen alleen WA (en aanvullende dekkingen) verzekerd worden
    • Automobilisten met minder dan 1 schadevrij jaar en minimaal 2 schadevrije jaren voor jongeren tot en met  25 jaar (aan te tonen via bewijs van andere verzekeraar, dit kunnen wij voor u bekijken)
  • Past PolisVoorMij bij uw rijgedrag?
    Bent u trots op uw rijgedrag? Dan bent u bij ons aan het goede adres. PolisVoorMij is er namelijk speciaal voor veilige rijders. We vinden het oneerlijk dat u meer betaalt voor uw polis, omdat anderen slecht rijden. Juist daarvoor ontwikkelden we de Personality Scan en de App4Drivers. 
  • Wat voor verzekeringen bied PolisVoorMij?
    PolisVoorMij begon met autoverzekeringen maar biedt inmiddels een volledig pakket. PolisVoorMij bied nu: Auto-, inboedel-, woonhuis-, ongevallen-, reis- en aansprakelijkheidsverzekeringen. Zo kunt u al uw verzekeringen gemakkelijk regelen, met 1 telefoonnummer heeft u alles wat u nodig heeft. 
  • Hoe kan PolisVoorMij zo goedkoop zijn?
    Wij gaan er van uit dat er veel mensen zijn die voorzichtig rijden. Die groep willen we graag belonen. Daarom letten we op de kosten en doen we geen dure marketing campagnes. We bieden ook geen groot assortiment. We specialiseren ons en willen goed zijn in wat we doen. Onszelf steeds verder verbeteren. We willen in staat zijn onze klanten optimaal te helpen wanneer dat nodig is.
  • Wat maakt PolisVoorMij zo modern en persoonlijk?
    PolisVoorMij probeert in haar producten vooruitstrevend te zijn, modern. Zo kunt u zelf kiezen voor een app waarmee u rijgedrag met ons deelt.  Buiten deze unieke mogelijkheid werken we ook vooral digitaal. Als u een vraag heeft, kunt u mailen en u krijgt binnen 24 uur antwoord. U mag verwachten dat we uw vraag goed lezen en ons in u verplaatsen voordat we uw vraag beantwoorden. U ontvangt dus veelal geen standaard brief, maar een antwoord op maat. Op deze manier combineren we modern, met persoonlijk.
  • Wat houdt automobilistenhulp in?

    De autoverzekering biedt ook hulpverlening in Nederland. We brengen de auto naar een garage en uzelf en andere inzittenden naar een adres in Nederland. Dat doen we in de volgende situaties

    • bij een ongeval, waardoor uw auto het niet meer doet
    • bij pech, maar dan moet u wel verzekerd zijn voor aanrijdingschade en de auto mag niet ouder zijn dan 6 jaar.
  • Hoe ontvangt u uw polis en groene kaart?

    PolisVoorMij werkt uitsluitend digitaal. Alleen de groene kaart ontvangt u per post. De polis en alle documenten verzendt Voogd en Voogd (gevolmachtigd administratiekantoor)  uw polis per email. Wel raden we u aan om beide documenten te printen en te bewaren in uw auto.

    Sommige schade herstellers vragen ook om een groene kaart in geval van schade. 


    Met een groene kaart kunt u in het buitenland aantonen dat uw auto verzekerd is. Een groene kaart is in veel landen niet verplicht (landen die EU lid zijn, Noorwegen, Servie, Zwitserland, en IJsland). Hierop is Belgie een uitzondering. Reist u naar, of door landen waar een groene kaart nog wel nodig is, dan kunt u bij ons een originele groene kaart aanvragen. Wij brengen hiervoor 5,- euro in rekening.

  • PolisVoorMij claimt Modern en persoonlijk te zijn, maar wat merk ik daarvan?
    PolisVoorMij streeft in haar producten vooruitstrevend te zijn. Zo kunt u zelf kiezen voor een app waarmee u rijgedrag met ons deelt. Doet u dat, dan krijgt u tot 20% korting.Buiten deze unieke mogelijkheid werken we ook vooral digitaal. Als u een vraag heeft, kunt u met ons mailen en u krijgt binnen 24 uur antwoord. U mag verwachten dat we uw vraag goed lezen en ons in u verplaatsen voordat we uw vraag beantwoorden. U ontvangt dus veelal geen standaard brief, maar een antwoord op maat. Op deze manier combineren we modern, met persoonlijk.
  • Kan ik ook ruitbreuk verzekeren?
    Ruitbreuk is onderdeel van Beperkt Casco.
    Via de module Ruitbreuk worden de reparatie- of vervangingskosten vergoed wanneer u alleen schade aan de ruiten van uw auto hebt. 

    Eigen risico verminderen 
    Laat u uw autoruiten repareren bij de door PolisVoorMij.nl geselecteerde glasherstelbedrijven (harsinjectie) dan hebt u geen eigen risico. Bij vervanging van de ruit wordt het eigen risico verminderd met 75,- euro als het via een geselecteerd glasherstelbedrijf gebeurt. 
  • Wat kan ik niet verzekeren bij PolisVoorMij?
    We verzekeren niet alle soorten auto's of alle automobilisten. Wat doen we niet:

    • Bestel auto's
    • Auto's die zakelijk worden gebruikt
    • Auto's boven 75.000,- euro 
    • Cabriolet
    • Auto's ouder dan 20 jaar
    • Auto's ouder dan 10 jaar kunnen alleen WA (en aanvullende dekkingen) verzekerd worden
    • Automobilisten met minder dan 1 schadevrij jaar en minder dan 2 schadevrije jaren voor jongeren tot en met 25 jaar (aan te tonen via bewijs van andere verzekeraar)
  • Wat is een WA verzekering?
    WA staat voor Wettelijke Aansprakelijkheid. Daarmee bent u uitsluitend verzekerd voor aansprakelijkheid voor schade aan anderen. Deze dekking is wettelijk verplicht.